Corrigeren beenlengteverschil

Bekken als basis voor gezonde spieren

Lage rugpijn, pijn in de schouderbladen, nek, knieën of enkels, hoofdpijn…
Tal van klachten kunnen ontstaan doordat gewrichten niet in balans zijn. Het bekken is het centrum van het lichaam. Door valpartijen, gewoontes in houdingen enzovoorts kan het bekken scheef en/of gedraaid staan. Ook kan er in het SI-gewricht een blokkade zijn ontstaan ( er zit iets vast, beweging is pijnlijk of beperkt). Een massagevraag om klachten te verminderen, start daarom bijna altijd met een controle en behandeling van het bekken. Dit duurt ongeveer 15 minuten. U krijgt enkele oefeningen mee ( rek) om thuis een goede stand te bevorderen of te houden.
Deze behandeling heb ik zelf ondergaan enkele jaren geleden. Mijn chronische rugpijn hoorde hierna tot het verleden.
Belangrijk is wel in te zien dat bij mij de oorzaak dan ook in het bekken lag. Dit is niet bij iedereen het geval, maar zeker het onderzoeken waard.

Maak een afspraak.

  

Een onschuldige, volkomen natuurlijke en rustig opgebouwde druk op het bovenbeen kan in veel gevallen zorgen voor een verbetering in de bekkenstand.

Bij langdurig gehandhaafd beenlengteverschil kan het lichaam enkele weken nodig hebben om zich aan te passen. Spierpijn in verschillende gebieden in de rug en vermoeidheid kunnen zich hierbij voordoen. In de startperiode van de behandeling is het aan te raden om extra water te drinken, rust te nemen en extra te slapen om de vermoeidheid op te kunnen vangen.

Beenlengteverschillen tot wel 4,5 cm kunnen opgeheven worden. Een zooltje is in de meeste gevallen geen oplossing, deze onderhoudt juist de scheefstand van het bekken en het beenlengteverschil. Met alle klachten die daarbij horen! Neem contact op voor een gratis intake of meer informatie.